Himawari Nana



Lukisan ni sebenarnya aku redraw dari lukisan tahun 2012 dan 2016. Lukisan ni aku bagi nama Himawari Nana, nama pena yang aku pernah guna waktu di Kreko dulu. Reason kenapa aku guna nama tu bukan sebab taksub dengan jepun sangat ke apa.

Himawari tu ikutkan bermaksud bunga matahari. Dan bunga matahari boleh disimbolikkan sebagai keceriaan, kegembiraan dan persahabatan. Ikutkan simbolnya sendiri tak lari dengan maksud nama aku Farah (girang) dan Farhana (kegiranganku).

Waktu zaman remaja memang sangat disinonimkan kononnya setia persahabatan hingga ke hujung nyawa walhal drama dunia pun baru nak bermula.

Nana tu pula adalah nama singkatan pada Farhana dan memang mak ayah panggil nama tu sejak aku kecil lagi. Dan dalam bahasa jepun bermakna 7.

Mungkin boleh direlatekan 7 hari dalam seminggu?

Kenapa aku buat watak tu menangis? Orang yang paling ceria dan nampak kuat selalunya ialah orang yang paling banyak memendam rasa. So di sebalik keceriaan tu, ada 1001 kesedihan.
Category: 0 komen

0 komen:

Post a Comment