Block Unblock




Bila teringat zaman jahiliyah dulu, memang kekadang rasa kelakar jugaklah. Maklumlah asal mesej atau komen tak kena dengan kehendak hati, terus block. Kalau alasan menjauhi orang toksik, tu mungkin boleh diterima. Tapi kalau kejap2 block dan kemudian unblock demi perhati apa yang dibuat oleh orang yang di'marah'kan sangat tu apa motif ye?

Kalau untuk pasangan bercinta mungkin boleh diterima dek akal. Maklumlah dalam gaduh2 ada sayangnya. Tapi kalau dalam hubungan yang tiada apa? Yang tiada hubungan istimewa tu pula macam mana ye? Kau suka atau rindu aku? Kalau rindu, jom chat together hahaha

Adalah lebih baik kalau kita dah sangat2 bencikan dia, kita block dia untuk selamanya. Maklumlah setiap orang dikurniakan hati dan hati tu dibawah tanggungjawab sendiri. Kalau hati sendiri tak mampu nak jaga, kenapa masih mengharapkan orang untuk jaga kita kan?

Mujur sifat macam ni cuma ada waktu aku bujang dulu. Maklumlah masa otak tak empuk lagi, semua nak beremosional. Sekarang? Kau benci aku ke, kau annoying dengan aku ke, aku serius malas nak block sebab aku malas nak pergi ke fb orang tu. Sebab life aku sekarang pun tersangat2lah sibuk. Tangan pula cuma ada dua, dan kerja yang perlu dilangsaikan pun beratur menunggu giliran.

Anda fikir saya ada masa untuk sakit kepala?

0 komen:

Post a Comment