Drama Sinistron : Empati & Simpati

     Hai, entah macam mana aku terdetik hati nak buat komik jalan cerita begini.. yang boleh mengundang makcik-makcik bawang untuk attack. Hahahah by the way releks dulu, jangan attack dulu. Dengar penjelasan dulu. 

     Kalau orang lain watku PKP ni korg berlajar banyak benda baru terutama bahagian masakan. I know that feel. Excited untuk saling berkongsi cerita. Tp adakala kita lupa untuk empati dan simpati pada keadaan sekeliling.
     Why? Dulu aku pun jenis excited tunjuk hasil skill memasak aku tapi bukan untuk dijual pun. Hanya utk tatatpan perut keluarga kecil je sampailah satu masa waktu PKP, Allah duga aku. Sepatutnya bulan 3 ni aku dpt banyak income yang berkepuk-kepuk dari event tapi semua event terpaksa ditangguhkan, so duit pun tak dapat, but syukur aku masih ada duit saving untuk cover belanja a few month.

     Cuma hati aku baru belajar untuk empati dan simpati bila tengok member team karikaturis yang terpaksa berikat perut.... Ada anak bini yg nak di bagi makan. So sebagai tanda hormat, aku tak nak tunjuk hasil skill memasak aku kecuali utk berjual beli.

     Dan bab pembelian barang online, aku prefer tunggu keadaaan reda walaupun barang-barang pen lukis aku kemungkinan bila-bila masa je boleh habis. Aku belajar banyak perkara sepanjang PKP...

0 komen:

Post a Comment