Drama Sinistron : Sumbangan Khusus

     Assalamualaikum kepada semua pembaca blog Nana Art Studios, hari ini aku nak share Komik Editorial pertama dari hasil buah pemikiran aku. Berkenaan Isu Artis Malaysia minta bantuan khusus untuk golongan mereka sahaja. Di bawah ini Nana share sedikit komik nana ye.


     Masalahnya Artis tu adalah merujuk merujuk kepada seseorang yang kreatif, atau inovatif, atau mahir dalam sesuatu bidang seni. Ahli sejarah seni dan pengkritik seni mendefinisikan artis sebagai seseorang yang menghasilkan seni dalam batas-batas yang diakui.


     Istilah artis telah digunakan seawal tahun 1980-an untuk menggantikan istilah seniman dan seniwati kerana ia lebih menarik dan megikut peredaran zaman. Perkataan artis diambil dari Bahasa Inggeris (Artist) yang bermaksud seniman.

     Definisi yang sebetulnya untuk golongan mereka adalah Selebriti yakni orang yg terkenal dan menjadi tumpuan ramai, ter­utamanya dalam bidang hiburan, seperti penyanyi dan pelakon. Jadi jika benar mereka  inginkan sumbangan. Buatlah sesuatu untuk pertubuhan Karyawan mereka. Nana tak nak celoteh banyak lagi. Kang bosan pulak korang. hahah..

0 komen:

Post a Comment