" Somebody saaaaavvveeee me~~~~ "

Aku yakin majoriti yang umur atas 20-an akan kenal siapa pelakon ni dan tahu dia berlakon dalam cerita apa. 

Btw kali ni aku ambil peluang untuk berlatih lukis ex crush lama aku (crush zaman sekolah rendah. Kecik2 dah gatal kan, hahaha)

Cuma latihan kali ni sedikit berbeza dengan latihan sebelum ni. Kali ni aku tak fokus pada pemilihan warna yang tepat macam gambar asal. Banyak pemilihan warna yang aku pilih sendiri, Kalau siapa yang kata warna tak sama, aku cubit nanti! Dan teknik baru yang baru aku belajar dari suami iaitu teknik lighting. Contohnya klik di sini 

Teknik lighting yang suami ajar ialah berasaskan dari konsep photography iaitu warna biru, hijau dan sedikit keputihan. Selain tu juga aku baru jumpa berus untuk tekstur permukaan kulit. 

Pembelajaran seterusnya aku rasa aku kena kecilkan lagi skop fokus aku, seperti fokus hanya untuk rambut. Insyaalllah.

 

0 komen:

Post a Comment