Rasa Negatif



Sesiapa yang pernah follow up kisah aku yang dulu, aku pernah down teruk dan rasa macam manusia tak berguna selama hampir 2 tahun. Sepanjang dua tahun tu aku tak nampak apa2 sebarang improvement dalam diri walaupun sebenarnya ada. Ibarat bila mindset dah negatif dekat diri sendiri, apa2 yang baik dalam diri, kita pandang buruk.

Tapi bila lepas kahwin, aku dapat suami yang jenis tegur direct tanpa berkias. Actually elok untuk aku walaupun ramai kawan perempuan akan kata sentap. Sentap tu yang bermakna diri kita masih berjiwa dan berhati.

Suami cakap direct " Sayang rasa sayang tak berguna. Jadi sayang nak kata Allah menciptakan sayang ni sia2 ke? Sedangkan dalam Al-Quran ada bagi tahu “Janganlah kamu takut pada seseorang makhluk tapi takutlah kepadaKu. “(Surah Al Maidah:, ayat 44). Hati2 dengan kata2."Untuk penerangan lebih lanjut, boleh tengok sini

Kita manusia cuma boleh jalankan tugas sebagai hamba dengan buat yang terbaik bukan untuk menjadi sempurna pada pandangan manusia lain.

Allah yang akan bertanya apa manfaat kita dah buat sepanjang hidup. Bukan manusia. Dari sekecil2 manfaat hingga ke sebesar-besar manfaat. Gagal pada pandangan mata manusia tak bermakna gagal bagi pandangan Allah. 😊

0 komen:

Post a Comment