Illustrasi Tun Fatimah.



Baru-baru ni aku baru redraw balik gambar Tun Fatimah tapi aku jadikan dalam bentuk illustrasi. Kenapa tak buat potret? ponek dek nak bueknya jang oi dgn den busy memanjang.


Gambar model ni aku dapat dari pertandingan lukis potret Tun Fatimah pada tahun lepas. So aku rujuk dari imej sebenar depan mata lah walaupn belum tentu mka Tun Fatimah macam ni.  Kisah moment pertandingan tu aku ada letak dalam blog ni, KLIK DI SINI(kalau nak baca la)

Sebelum ni aku memang pernah dgr nama Tun Fatimah. Tapi tak pernah tau pn sejarah dia. Tp masa pertandingan melukis potret Tun Fatimah, yg buat aku terbuka hati nak research sejarah dia.

Siapa Tun Fatimah?
Apa peranan dia?
Apa kisahnya?
Kenapa dia termasuk dalam senarai srikandi2 di tanah melayu?

Ok, aku share link sejarah dia yg aku dapat.


Jangan malas-malas membaca. Rakyat Malaysia kena lah rajin membaca sejarah sikit. 😜

Dan ni video speed drawingnya 


Category: 0 komen

0 komen:

Post a Comment