Pertandingan Potret Tun Fatimah

Ok actually aku dpt tau ada pertandingan  lukis potret ni dari seorang pelukis komik, abg Kerel. Dia ni pelukis Ana Muslim yg kiut2 gituew tuuu.

Berbalik pd story asal, aku dapat tau kat Melaka selalu diadakan pertandingan melukis cuma ni kira jd first time aku terbuka hati utk join lukis potret dlm masa 3 jam! Dalam masa 3 jam je okay.





Suami aku pn join jugak. Tapi yg bestnya, karikaturis kak Aina pn join sekali! Tp kak Aina konfirm lg gempak skill dia




Ini ada dua org model. Para pelukis boleh pilih nak lukis salah satu dari dua orang model ni. Boleh utk ambil gambar utk rujukan bg yg mana duduk jarak jauh tp still kena pandang pada model jugak sepanjag tempoh melukis.


Dan aku pilih yg berbaju unggu tu, Bukan apa, sebab aku suka dgn pakaian busana puteri Perak. Hahahha. Dan ini hasilnya. Aku pn mcm tak percaya aku boleh siapkan dalam masa 3 jam! Gila paling cepat aku hasilkan potret! Kira achivement unclocked la!

Btw aku nak cerita jugak, pertandingan ni ada disertai oleh student2 dan ada jugak peluksi power! Dan utk pertama kali aku jumpa dgn ayah pd Emma Maembong, Ismail Embong. Kata kak Aina, pelukis kebanyakkan panggil Encik Ismail Embong dgn gelaran Ayah. Tp aku kekok jugak tetiba nak panggil ayah. Dah la first time jumpa.


Encik Ismail Embong sgt humble dan bersikap kebapaan. Biasalah sikap ayah2 suka share story dan pengalaman. Ini org bukan beshe-beshe!😆

0 komen:

Post a Comment