Potret Berwarna Mix Media Story 1

 


Untuk job kali ni, aku dapat commission potret berwarna a4. Sebenarnya aku dah lama tak dapat job potret berwarna, selalunya cuma hitam putih je. Aku terima commission ni walaupun aku tahu kelemahan aku ialah mewarna. Tapi aku buang rasa takut tu, dan kena terus mencuba dan cari teknik dan rentak yang match dengan aku. For the second try alhamdulillah aku jumpa rentak mewarna aku sendiri. Aku guna mix media Marker dan pensil warna. Marker sebagai warna asas dan pensil warna sebagai shading dan blendkan warna.

Hasil dia, bagi aku berbaloilah dengan nilai RM100 yang customer bayar untuk perhead ni. Siap dalam masa sehari dua sebab aku banyak berhenti berehat.



Customer kali ni juga nak bersertakan dengan frame sekali. Jadi dalam banyak2 frame yang aku ada, dia pilih yang warna putih. Oklah. Customer happy, aku pun berganda happy! 💓

Terima kasih untuk customer ni. Kalau bukan kehendak dari customer ni, aku mungkin tak pecahkan lagi satu tembok kekurangan dalam diri.

Lepas ni yakinlah sikit nak beli pensil warna yang mahal (kalau ada rezeki), sebab boleh berbaloi dengan skill yang sedia ada. Hehehe


0 komen:

Post a Comment