Amir Street

Amir Street @ Amir Street Artist Page, geng2  pelukis Malaysia konfirm akan kenal dengan beliau ni. Orng famous, lukisan pn  hebat dengan penggunaan mix media, soft pastel & hard pastel.

Beria mintak kt suami tolong bawak ke Bukit Bintang, KL. Bukan utk berhiburan tp cuma nak jumpa dengan pelukis ni je. Selama 26 tahun hidup cuma berguru dgn ayah je dalam dunia seni, so sekarang kira nak tambah lagi seorang guru untuk beri tunjuk ajar dlm dunia potret.


Bayangkn bertolak dari Shah Alam je, hujan turun dgn lebatnya. Aku dgn suami cuma naik motor je. Bukan tak nak naik kereta sbb jalan konfirm jem.


Rezeki berpihak kat aku. Sampai je kt Bukit Bintang, hujan pn berhenti. Time tu jugak la Amir ni duk tgh nak setup tempat dia. Puas hati aku dpt interview dia dan tanya bermacam soalan. Malah sempat merenung setiap sudut lukisan potretnya

Ni salah satu lukisan potret dia untuk dijual. Nasib aku tak kaya, kalau kaya, mmg konfirm aku beli

Masa ni Abg Amir baru dpt customer dan tgh menyiapkan tempahan.

Korg boleh bayangkan tak satu potret berukuran size 4 × 20 inci, berwarna untuk perhead rm100. Siap dlm masa 3-4 jam. Siapa wei nak bg duit tm100 untuk 3-4 jam kalau bukan org yg menghargai seni.😉

Category: 0 komen

0 komen:

Post a Comment