Hari Pertunangan Farhana & Fikri

Tempoh kenal da hampir 5 tahun. Tempoh mula kenal rapat cuma 2 bulan, dan dia mula berani amik langkah untuk jumpa ayah dan direct sampaikan hajat. Tak sia2 aku duk psyko dia dgn ayat " Kalau anak jantan, kena berani jumpa dgn ayah utk sampaikan hajat " Hahahaha



15 November 2918 tarikh dipilih.

Konon majlis nak buat mcm ala2 islamik, no pelamin bagai, tp sebab bila kenangkan aku seorang je anak mak ayah, kita tunaikan jugaklah kehendaknya. Nanti mcm kempunan pula. Aku tempah pelamin mini yg comey2 je. Pakaian pn just reuse baju raya yg lama2. Makeup pn makeup sendiri. Dah join dua kelas makeup, takkan tak nak guna skill sendiri kan? Atleast jimat kos. Cuma bab melilit tudung dibantu oleh member, Era. Dan aku pn tak ada tempah photographer. Yang aku tempah cuma pelamin dan makanan utk majlis ni. Jemputan pn hanya utamakan family, adik angkt dan seorang kwn sekolah. Kira mcm majlis tertutup la

Niat asal pihak lelaki nak masuk merisik dulu baru bertunang tp ayah memudahkan urusan dulu. Terus masuk ke majlis pertunangan. Means tak ada cincin risik. Yang ada cincin tunang je. Byk2 cincin nak buat apa kn? Buat semak jari je.😅


Simple tu lebih baik kan :)


Family dari pihak perempuan


Barang hantaran pn simple je. Tak perlu dulang2 bagai. 

Waktu jari disarung cincin. Debar habis sbb masa ni first time berjumpa dgn bakal mak mertua


ayah & bakal ayah mertua


Bersama mak, bakal mak mertua & tunang🙈

Tp alhamdulillah, Allah mudahkan semua urusan majlis pertunangan ni. 

Category: 0 komen

0 komen:

Post a Comment